پرسيدم كه اگر اين لايحه ي هدفمند كردن يارانه ها تصويب شود چه اتفاقي خواهد افتاد و امروز ميخواهم خيلي ساده در باب ان بنويسم .خوب ، شما فكر كنيد كه يك كارخانه ي رب داريد و توليد رب ميكنيد ، يا يك كارخانه ي توليدماكاروني داريد و يا هر توليدي ديگر ، در پايان سال 88 و شروع سال89 كارخانه با افزايش اجباري حقوق پرسنل مواجه است و در نتيجه با افزايش حق بيمه ي سهم كارفرما و افزايش اضافه كاري و غيره هم مواجه است . از طرف ديگر با افزايش قيمت آب و برق و گاز و بنزين و گازوئيل و  ساير هزينه هاي كارخانه،قطعا" قيمت تمام شده ي سال ديگر حداقل با بر آورد دولت 15 در صد افزايش مي يابد و با بر آورد مركز پژوهشهاي مجلس 30در صد اضافه خواهد شد . براي همين است كه متوليان دولت راه افتاده اند و به اصناف ميگويند جنسها را احتكار نكنيد . حال فرض كنيد كه از بد حادثه شما 100ميليون تومان داشته باشيد و در بهمن ماه 88 كل پولتان را بدهيد و رب بخريد با قيمت سال 88و يا ميلگرد بخريد با قيمت امسال و در تير ماه سال آينده با سي در صد افزايش بفروشيد چقدر سود خواهيد كرد ؟ پس ببينيد سال آينده چه بلايي سر ما خواهد آمد به همين دليل است كه اصناف را توجيه ميكنند كه اجناس را دپو نكنند ولي واقعيت اين است كه تلنبار كردن جنسهاي داخلي احتمالا" سود سر شاري نصيب صاحبش خواهد كرد و اين جاي تاسف است كه بيست سال بعد از جنگ باز هم به همانجا رسيده ايم .